gospla mera!

Jag har funderat på det här med pulsträning. De senaste veckorna har min puls rusat upp och ner som värsta jojon. Som när jag kommer med tåget och inser att det hänger på ett hår om jag ska hinna med anslutningen. Eller när deadline närmar sig och jag har lite kvar. Eller när jag så himla gärna vill hinna med precis allt och inser att jag måste välja. Då höjs pulsen rejät. Kan det räknas som pulsträning eller krävs det att man faktiskt gör något konditionsaktigt? Haha. Får ta reda på det.

I går kväll letade jag reda på Cissi inne i stan. Vi hade bestämt oss för att sjunga i Jacobs kyrka vid Kungsan. En superhajpad körledare tog sig an uppgiften på bästa sätt. Roligt! Låter det udda att sjunga så där? Inte då. Vi skulle på gospelkonsert i Filla. Stockholm gospel firar 20 år i år och har dragit i de stora växlarna. Bland annat uppträdde en otroligt skcklig kör från Chicago; Soul childern. Åh, jag bara skrek! Har aldrig hört en sådan proffsig kör innan!  (och jag är uppväxt inom frikyrkovärlden) De andra var inte illa de heller och kvällen blev så bra! Vi i publiken stod upp under nästan två timmar. Vi dansade, klappade, sjöng och stampade. Sweet Jesus, gospel rules!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback