happy times

Jag är så glad! Kommer just hem från kyrkan och har haft en kanonkväll. Det hela började på eftermiddagen med ett grymmans bra gympass på Eriksplan. Träffade därefter syster för en kaffe och promenad och tvillingprat. Det är så bra med henne, jag behöver inte låtsas utan hon märker på en gång om det är något. Ordlös komunikation med bkickar och gester som andra aldrig hinner uppfatta. Vi gled in på ämnet plastikoperationer, angående den där kvinnan jag såg igår. Hamnade vidare på den nya medicinen för leukemi och hann även med en kortis om filosofen Thomas av Aquino. (Vi slänger oss både hit och dit och högt och lågt. Kan bli riktigt spännande ibland!)  Promenaden ledde oss till kyrkan, lagom tllls jag hann få rejäla skavsår på ena foten. (nu mindes jag varför jag inte använt de där skorna på evigheter...) Det var nästan helt fullt på parkett men vi knep varsin plats i sista sekunden.

Efteråt slank syster iväg till jobbet. När man jobbat tillräckligt länge blir man visst anförtrodd att vara där även nattetid. Hon älskar det... inte så värst mycket. Jag stannade kvar en bra stund och umgicks med alla underbaringar. Efter en timma kom de på att vi skulle dra vidare till ett annat ställe. Jag ville verkligen följa med. Tyvärr var jag tvungen att vara realist; ska man upp vid femsnåret går det inte att svira runt till efter midnatt med polarna. Suck. Elle går och går, allt funkar. Fast om jag vill göra gott intryck första veckan på jobbet kan jag inte gå runt som en zombie. (sånna fasoner får vänta ialla fall tills om ett par månader)

Därför tänker jag vara trist och säga godnatt nu. Sleep tight, vi ses och hörs imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback