cyklar för allt vad jag är värd

Det var tävling på gång, ialla fall i fantasin! Tessan pushade bra och bredvid mig satt en annan bloggerska. Inte illa med sällskap så där på kvällskvisten! Några intervaller, ett par backar och en flack. Bra, roligt, träningseffekt på en gång. Efter första etappen på Tour de France (jag vet, stavade fel i förra inlägget. Pinsamt eftersom jag pluggat franska i fler år än som borde vara tillåtet.) verkar det som om resten kommer gå undan utav bara farten. Jag gillar tanken att vi ska köra på samma sätt som De Som Cyklar På Riktigt ska göra. (Hur det blir under raksträckorna återstår att se) Att Regeringsgatan dessutom har dekorerat i franska färger är häftigt! Utanför omklädningsrummet stod en cykel med bland annat en baugette, småostar och vatten i cykelkorgen. Nu väntar jag bara på en fransk heting med randig tröja, svintajta jeans, basker och en liten tunn mustach. Han får gärna lystra till namnet Jaques eller Pierre samt citera Edith Piaff.
Från en sak till en undran:Jag förstår inte riktigt vad som har hänt. När jag började spinna för ett och ett halvt år sedan (ja, mer regelbundet och seriöst. Spinnat har jag sysslat sporadiskt med sedan jag var späd högstadieelev) blev jag visserligen rejält varm, men inte jättesvettig. Nu droppar det från pannan, hakan, armarna, you name it! Beror det på att jag är mer tränad nu eller att jag inte gav tillräckligt förr? Wierd...

Det tviste de lärde... Nu blir det lite uppbyggnadsmat i magen följt av Ghost whisper på fyran. Kan jag inte sova som planerat ringer jag Malin (som (förmodligen) nattvakar med två små söta pojkar) och bakar bröd. (kanske vi kan baka något samtidigt?)
BTW, jag åker ensam till jobbet imorgon. Är det någon som ska samma sträcka vore det nice att ta sällskap. Jag har svart jacka med träningsväska lite lojt på ena axeln. Vi ses på Upptåget 07.19 (bakre vagnen) Frukosten står jag för! 

Kommentarer
Postat av: Malin, Anton & Emil

Hahaha, sötis!! ja det är bara att ringa om du inte kn sova :) mer än välkommet!



Kramar från oss!

2008-08-21 @ 21:20:50
Postat av: elin

Spännande med sån spinning! Jag har räknat ut att jag under sommaren cyklat 54,8mil.... nästan ngt jag måste blogga om....

Postat av: ruth

malin, anton å emil: klart ja ringer! Det finns inget bättre än att tillbringa en natt i ert sällskap!



elin: Spinning är toppen, du får följa med nästa gång du kommer hit. Klart du måste blogga om din cykling!

2008-08-22 @ 14:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback