Pimp my desk

De andra på redaktionen har coola headset. Jag har tjatat i tre dagar om att också få ett. Dels för att slippa nackspärr och dels för att det ser oerhört proffsigt ut att prata i ett. (lite som via- direkt- kan- jag- hjälpa- till- med- något- reklamen för några år sedan. Jag får nästan oemotståndliga impulser att svara just så när telefonen ringer.)
Idag fick jag ett alldeles eget exemplar. ”du får själv bestämma hur det ska se ut” sa snubben och gav mig några små plastpåsar. Där syntes skydd för hörluren och den saken man pratar i- allt i chica färger. Glädje när de fanns i rosa! Ett försök att skapa en feminin plats i den maskulina tringel som mitt skrivbord står i.
Om någon vecka ska jag ta med mig en växt och kanske något snygg skål från Uganda. Evetuellt sträcker jag mig så långt att även någon pryl från Egypten får hänga med. Men så långt att snäcksamlingen hemifrån ska göra mig sällskap går jag inte. Inte förrän om ett par månader… Chics, jag kommer få det snyggaste skrivbordet på hela redaktionen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej hur har din dag varit än så länge? Vad tycker du om min design? Kram! :)

Postat av: Terese Alvén

SNYGGT! själv har jag en halvdöd växt som jag fick första dagen på jobbt, ett exemplar av SAOL och Svenska skrivregler. Annars är det ganslka opersonligt. Jo - jag har en liten pyttekompass (kanske ska ge den till dig?) som min chef fick i ett kinderägg.

2008-08-13 @ 15:44:02
URL: http://www.sparkibaken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback