nu kan väl inget mer gå fel?

Bakslag, otur, dålig karma, en olycka kommer aldrig ensam? Nej, jag har ingen aning. Bara att det har varit ett äkta måndagsexemplar till morgon!
Låt mig berätta: Först var pendeln från Spånga nio minuter sen. Det ledde till att jag missade anslutningspendeln från Karlberg med bara sekunder. Och missar man den är även chansen att hinna med Upptåget förlorad. Jag ilade vidare mot centralen och hann med nöd och näppe ombord på SJ. Tyvärr hann jag inte lösa biljett på perrongen och blev debiterad 120 kronor. Jag sjönk ner i sätet och plockade upp min bok. I samma fack som pocketen brukar vara nerknölad i brukar jag även lägga mitt SL-kort. Nu låg det inte där. Kunde jag ha lagt det någon annanstans? Drog blixtlås och vände på block och kläder. Plötsligt blev min hand alldeles kletig. En Omistkänslig doft av banan letade sig fram. Hå, träningskläderna nersmetade, handduken totalförstörd och väskan i stort behov av en tvättmaskin. Och inget SL-kort. Just som jag nådde Uppsala övertygade jag mig om att allt hade vänt. Nu kunde väl inget mer gå fel? Tog några springsteg från tåget för att hinna med bussen. En ilande smärta från ena foten strålade upp; blödande skavsår. (nu på den andra foten, den som jag fick på igår var fortfarande omsorgsfullt omplåstrad) Jag sprang haltande fram med en träningsväska dansande på höften. (Jag förstår om någon skrattade. Måste sett väldigt roligt ut!)

Där verkade som om turen började rinna tillbaka. Bussen kom precis lagom tills jag nådde hållplatsen. Skuttade på, ringde syster och pratade av mig. Hon uttryckte sitt djupaste medlidande och suckade ”pole sana”, ”shukran” * svarade jag och vi log i samförstånd åt varandra.
Knixade upp på redaktionen, endast tio minuter försenad. Hepp. Med en kopp kaffe innanför västen och humöret på tillbakagång inser jag det enda rätta. Nu kan det bara bli bättre.

*Pole sana= stackars liten (swahili)
Shukran= tack så mycket (arabiska)
Vi brukar göra så ibland. Hon säger något på Swahili och jag svarar på arabiska.

Kommentarer
Postat av: Jane

Rätta takter sötis, nu kan det bara bli bättre! Kram!!

Postat av: Elin

Kram på dig sötnos :)

2008-08-04 @ 11:22:52
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Malin

ja inte är det dålig karma iaf. det drabbar ju bara dem som förtjänar det och dit räknas defintivt inte du :)

KRAM!!

2008-08-04 @ 14:41:52
Postat av: sofy

swahili? arabiska? Två blonda ölands/smålandstöser? Nu förstår jag ingenting! Förresten, jag tror som du. Nu vänder det!!!

2008-08-04 @ 14:50:01
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: KJ

Det är minsann roligt att läsa din blogg.. Om dina dagliga bestyr och så. Även om du drabbas av otur och har helt "vanliga" dagar så lyckas du ändå få det så roligt och optimistiskt! Bra jobbat! :)

2008-08-04 @ 15:43:29
URL: http://realkj.blogspot.com
Postat av: ruth

jane: peppar, peppar! Positivt tänkande är alltid bra.



elin: kramar tebax



malin: Är du riktigt säker? Nåt måste jag ha gjort för att förtjäna det här... Tror jag iaf.



Sofy: Ah, vi ölandstöser är fulla av talanger ;) Kan ha något att göra att en av oss har bott i Tanzania och den andra i Egypten. :D



KJ: välkommen hit! Man får buga och tacka för komplimangen! Jag gör mitt bästa (för det allra mesta) att göra vardagen lite mer skimrande än det normalt skulle kunna vara.

2008-08-04 @ 22:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback