jag är bra

Man slörpar åt sig så mycket man bara kan... Just nu syftar jag på en kommentar som jag fick från chefredaktören för en stund sedan. Jag har jobbat hela dagen med en text och försökt att få den så bra som möjligt. (Ja, naturligtvis gör man det...) Det är en nyhetstext och de har, som ni vet, ett helt annat språk än reportages om tex. träning och hälsa. Här ska man vara saklig och inte använda några ord med värderingar i sitt anförande. Det är svårt! (typ undvika "påstår" och skriva "menar" istället") Jag mailade in texten och väntade på respons. Några minuter senare kollar hon ut:
- Mycket bra text, Ruth! Den är helt perfekt. 

Ahh... jag var jätterädd att bli sågad vid fotknölarna. Nu kan jag andas ut ytterligare en dag. Imorgon är det nya intervjuer, nya texter och nya hjärtslag som ska bankas. Men nu tänker jag bara njuta av att ha gjort en sak bra. Tänk vad lite uppmuntran från chefredaktören kan betyda.

(För att inte blåsa upp mitt ego totalt kommer jag såklart nämna när jag verkligen blir idiotförklarad och totalt misslyckas) 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så bra som du skriver här kommer det med största sannolik aldrig att ske.

Postat av: Andréa

Vad bra du är! :)

2008-08-07 @ 19:01:20
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Klart du är bra tjejen! Tvivla aldrig på det. Men jag håller med, visst är beröm behövligt. Är i sthlm nu, kul! Blir en snabbvisit, hem igen på söndag. Men vi ses väl förhoppningsvis sista helgen i augusti?? Ska bli så kul :)

KRAM!!

2008-08-07 @ 21:15:31
Postat av: Johanna

Får man fråga vilken tidining det är du jobbar på?

2008-08-07 @ 23:03:08
URL: http://jojons.blogg.se/
Postat av: Jane

Du ÄR bra gumman!!!



Men... Det ska inte behövas bekräftelse från chefen för att du ska inse det!! Det är mindre bra. Dags att börja jobba (ännu mer?) på självkänslan!



Stor kram!

2008-08-08 @ 08:54:08
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: ruth

rebecca: Oh, tack!



Andréa: man bugar å tackar :D



Malin: hoppas ni får en kanonhelg i sthlm. Klart vi ses vid tjejmilen, så skoj!



Johanna: det kommer snart ;)



Jane: tack darlin. Ska börja följa ditt exempel med den där boken du nämnde.

2008-08-08 @ 11:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback