ruth goes modebloggare

Woho, vilken fantastisk dag det har varit! Vårsol, ljusblå himmel, underbart sällskap i en härlig stad. Jag har under halv mitt liv påpekat att jag inte är speciellt förtjust i Göteborg. Men erkänner här och nu att jag nog haft fel. Hur kan man inte gilla stan när den visar sig från sin allra bästa sida?

(Nu är det dags, ruth goes modebloggare)

Bror, syster och jag åkte in till de mer centrala delarna vid lunchtid. Vi vandrade runt i olika butiker och tanken var väl att vi bara skulle kolla läget. Men efter ett par uppvärmingsvarv kom jag rejält igång! När jag som minst anade det, dök drömkjolen upp! Det var som om en gigantisk neonskylt blinkade "Här, här, här". Hade kameran varit med (eller om jag en gång för alla listat ut hur man får bilderna från mobilen in i datorn) hade ni fått se en överlycklig Ruth in action. Jag kommer älska den där kjolen sönder och samman... Inne i en sportbutik, som förövrigt blivit min favorit, hittade jag hux flux en apsnygg vårjacka, coola capribrallor samt linne med den häftigaste loggan någonsin. Rackans vad träningen kommer att gå bättre nu! Haha...
Men, som Tony Irvning brukar säga, den allra största överraskningen stod Bror för. Mitt i gallerian började han vrida och vända på sig. Plötsligt smög sig ett hemlighetsfull leende fram. Spana åt höger, uppmande han. Jag tvärstannade och var tvungen att skratta till. En butik med namnet Rut m fl. Alltså, förstår ni? En affär som bär mitt namn, hur stort är inte det? Var bara tvungen att köpa något där! Det allra bästa var att kläderna var riktigt snygga med otroligt humana priser! (När kommer den till stockholm?) När tjejen i kassan såg mitt körkort sa hon att jag var tvungen att komma tillbaka på min namnsdag. Då får alla som har ödet att heta Ruth rabatt och gratisprylar. För upplysning skull passade hon på att berätta att inte en kotte dök upp den aktuella dagen. Det finns visst inte så många som heter Rut, är i rätt ålder och bor i Göteborg. Tsss... fjärde januari nästa år står jag och väntar vid öppningsdags!
Nä, nu är det dags för film och glass och Pepsi Max. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men lilla du... visste du inte att det fanns en butik som hette Rut mfl??! Kära värld! Kan jag mer om shoppingvärlden än va du kan?!?!? Jag är i chock.

Postat av: ruth

men elin... finns inte en butik i sthlm så existerar den inte! Det vet ju varenda kotte ;)Kan hända att jag läst om den i typ ebbas blogg, men är inte riktigt hundra.

2008-04-20 @ 00:54:05
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback