ingen träning

Är jag på väg att mista allt vad träningsdiciplin heter? När klockan ringde imorse, läs och förfäras, stängde jag av den om somnade om. Med facit i hand känns det ändå som ett bra val. Sömnen har inte riktigt varit med på noterna den senaste tiden. Det leder naturligtvis till att hela jag blir trött och seg. Att hasa mig upp för seriös styrketräning i arla morgonstund hade nog inte varit den bästa idén. Fast, om man tänker efter var förmodligen Jane där. Hon skulle med all säkerhet ha inspirerat mig till nya rekord. Träningen är trots allt bland det bästa jag vet.
Just nu känner jag nästan hur musklerna förtvinar och ersätts med fettvävnad... Löjligt eftersom ett inställt gymbesök inte alls har den effekten! Vila gör att kroppen återhämtar sig och kan bli starkare. (måste påminna mig om det ibland) Förhoppningsvis hinner jag med lite träning efter jobbet. Någon som vill göra mig sällskap? Löprunda, styrketräning, något skoj pass... Jag är med på det allra mesta!


Kommentarer
Postat av: Jane

Hehehe! Du behöver inte oroa dig, jag var inte där... Lämnar Xena på dagis även i morgon, så det blir tyvärr inte någon morgonspinning heller. Men du kan få sällskapa mig och Xena på vårt distanspass i makliga 6:00-min-tempo ikväll!!

Postat av: ruth

oj, det låter rejält lockande med långpass! Tyvärr har jag inte med mig löpardojorna, annars hade jag helt klart varit på! Ah, fick en idé! Vi bokar en kväll framöver för en joggdejt :D

2008-04-24 @ 13:39:39
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Fredrik

Det är helt rätt att bara fortsätta sova emellanåt, man ska i de flesta fall göra som kroppen vill. :)

2008-04-26 @ 23:50:34
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback