idioten på gymmet

Det verkar som om jag råkat ut för en PT i samma genre som Sporty! Jag var, som ni redan vet, på Odenplan idag. I slutet av mitt styrkepass körde jag superset mage. Den första var bensträck på pilatesboll. (stå i armhävningsposition med smalbenen på bollen. Rullar knäna mot magen och gör en crunch, tillbaka till utgångsläget.) och övning två var plankan där jag lyfte växelvis höger och vänster ben. Med en omgång kvar kom en PT med sin klient förbi. PT´n puttade till bollen och rullade in den till ett hörn. (Bollen snuddade vid mig så det rådde ingen tvekan om att den ingick i mitt program.)
"Ursäkta, men jag använder den där" morskade jag.
"Jaha" svarade han och såg förvånad ut.
"Jo, jag behöver den nu."
"Men jag har företräde till sakerna här".

Blev så arg! Hur svårt var det för honom att pallra sig iväg och hämta en egen boll? Eller åtminstone fråga om jag var klar? Jag förstår mycket väl att en PT har första tjing till maskiner och dylikt. Kunden ska inte behöva vänta utan få en effektiv träning. Men att bara sno en grej så där är inte ok. Speciellt inte när det finns flera av samma sort runt hörnet.  Och det värsta är att jag inte kom på något bra att dräpa till med.

Kommentarer
Postat av: funrun

fy fan, jag blir förbannad bara jag läser om det...
Vilken satans idiot. Typiskt maktutövande/härskarteknik. Du skulle sagt till honom att även om han har företräde till grejerna så ger det knappast några stilpoäng att bete sig som ... ja, en idiot! Inga pluspoäng till det gymet från mig.
Bah!

Postat av: Jane

Ja, som sagt.. J-a idiot!! Inga stilpoäng till honom, även om han kanske hade RÄTT att ta just din boll för att han ville det (det var kanske en speciell färg som matchade hans outfit?!)...

2008-04-04 @ 10:46:42
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Susanne

Finner inte ord! *suck* Jobbar man där ska man väl föregå med gott exempel lixom... Undrar vad hans kund tänkte när ha betedde sig så... *hmm* inget fluff till han... ;P

2008-04-04 @ 21:53:07
URL: http://zuzibuz.blogg.se
Postat av: mialena

Fy, dryga människor är bland det värsta jag vet... Jag undrar också vad kunden tänkte!

2008-04-04 @ 23:58:59
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: Anna

Åhh! Det finns gott om idioter! Förslag på ny tatuering? Oj... Svårt! Ska ju vara nåt man verkligen kan stå för, sök på latinska citat. Finns många bra!

2008-04-06 @ 20:13:04
URL: http://fitnezz.blogg.se
Postat av: ruth

Funrun: Jag blev alldeles ställd! Trodde att gymmet hade högre krav på sina PT än så här!

Jane: Hmm... han var klädd i gult och svart, bollen var röd. Låt se nu, nä. Det matchar inte alls!

Suss och mialena: Kunden stod bredvid och log hela tiden. Tyckte väl att han var världens viktigaste och såg förmodligen PTn som dagens hjälte.

Anna: Ja, det var ett bra förslag. Citat rockar alltid!

2008-04-07 @ 09:37:02
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback