garderobsstök och personbästa

Vaknade mitt i en hysterisk dröm där alla sjöng "Release me".  Smånynnade medan jag sträckte på mig och slängde en suddig blick på mobilen. 03.27. vad falls, som de skulle uttryckt sig i någon pilserfilm från 40-talet. Klarvaken mitt i natten, sjungandes på en reklamfilmssång: Inte ett enda rätt där.
Efter en stund gav jag upp tanken att somna om. Då, mitt i skumrasket, fastande blicken på garderobsdörren. Jag som alltid säger att jag inte har tid för att rensa ur vinterkläderna. Nu hade jag inte så mycket annat för mig. Hivade mig upp, satte på
Blindsides "About a burning fire" (som jag fick en gång i världen då jag skrev skivrecensioner). I sann Ruth-anda rev jag ut stort sett allt på golvet och började därifrån. Tjocktröjorna till höger, vårplaggen till vänster och odefinierbart lite varstans. Efter någon timma kände jag mig relativt nöjd och beskådade smått stolt den snygga ordningen.
Lite villrådigt kröp jag ner i sängen igen och plockade upp boken som jag till vardags bara läser på pendeltåget. Helt plötsligt rusade klockan på och jag fick en våldsam längtan att bege mig ut på en joggingtur. Sagt och gjort, drog på mig löpar-outfiten, drog i gång värsta blandningen på Ipoden och begav mig ut. Knappt ljust, inte en vaken själ och en uns motvind. Stretade på i mina backar och snabbade på farten på raksträckorna. Sju kilometer och trettiotvå minuter senare stod jag och stretchade på trappen. Personligen anser jag att stretch tillhör livets onda. Det är vansinnigt trist, gör ont och tar bara en massa tid. Men inser att om jag ska bli lite mer rörlig måste jag nog utföra rörelserna. Trots allt.

Två timmar senare stod jag på löpbandet igen. PT-timmen skulle roa mig en stund. Det gick riktigt, riktigt bra! Jag bättrade på mina PB´s på bland annat benböj i smithen, chins med hjälpvikt samt bicepscurl. Jo ritade en glad gubbe i protokollet! Hon gav även förslaget att skaffa lite solbränna. (Det ska visst göra att muskeltoningarna syns bättre. Och vem är jag att neka lite färg på min bleka lekamen?)

- - - -
Nu när jag kollar på klockan inser jag att jag varit vaken i cirkus tretton timmar. (med fyra timmars sömn i ryggen i natt och fem föregående) Funderar om jag eventuellt ska skippa SatsCorepulsen ikväll. Just nu gungar det betänkligt under fötterna och tanken är seg. Kanske inte den bästa förutsättningen för att hoppa och ner på en ledad bräda. Hur skulle ni ha gjort?


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag skulle åkt hem för o sova... men så är jag ju inte träningsgalen som du är =)
men du... stretching är ute ;) Det betonade min kära moder när vi tränade... o sen läste jag även om det =)

Postat av: funrun

skönt att se att det finns fler skadae där ute som rensar garderoben mitt i natten... =)

jag vet ju inte vad du har för relation med din PT (om ni känner varandra väl eller så), men var det inte en lite konstig kommentar det där om att skaffa sig en solbränna?

2008-04-17 @ 17:32:44
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Jane

Hahaha! Du är för rolig du! Även om jag titt som tätt vaknar klarvaken skulle jag ALDRIG få för mig att rensa garderoben mitt i natten... Kan iofs bero på att jag isf skulle få en kudde i huvudet av Niclas..

2008-04-17 @ 20:12:47
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: Malin

I normala fall skulle jag slängt mig i sängen utan att tveka. men numera har dygnet mist sin rytm totalt... så jag skulle nog säga att om man ändå är vaken så kör på :-) kepp up the godd work girl!
Kramis

2008-04-17 @ 20:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback