dagens första träning

Coren börjar klockan sju och i går kväll var planerna att vara med på den. Men när klockan inte var mer än den var vid uppvaknandet, bestämde jag mig för att även delta på cykeln halvtimman innan. Minns inte riktigt när jag var med på onsdagsklasserna senast. De börjar egentligen alldeles för tidigt och Stureplan är lite längre bort än till exempel Zenit. Blir galet mycket tidigare jag måste gå upp. Trots att jag är morgonpigg känns det lite för mycket natt med 04.45 på alarmet...

Under den blott trettio minuter långa cykeln fick jag upp bra tryck i benen. Det går att ge allt precis hela tiden och bli trött! Magrutorna (Ja, de blivande alltså. De syns inte så bra riktigt ännu.) fick jobba under coren. Minns när jag var på Core för första gången. Det var apjobbigt och jag kämpade som en tok för att hänga med. Nu känns ibland lite för enkelt och jag vill ha större utmaningar. (Får kanske fråga
Terese innan klassen nästa gång vad jag ska göra för att det ska brännas rejält.) Eftersom klockan bara var halv åtta tog jag en tur på löpbandet. 30 minuter med intervaller gjorde gott.

Det första jag gör när jag kommer till jobbet efter morgonträning är att kuska in i  köket. Kollegorna ser alltid roat på mig när jag drar fram rågflingorna och grova mackan. Nåväl, bjuder jag på! Frukost är ett måste och äter medan jag kollar mailen och lyssnar av svaren. Tur att man är tjej och kan göra flera saker samtidigt. Haha....
Men det var ett par timmar sedan. Nu lockar kaffet!

Kommentarer
Postat av: Elin

och jag som är nöjd när jag tränar en gång i veckan... det tar på samvetet att läsa din blogg :P

Postat av: ruth

elin: all träning som blir av är bra träning. Basta!

2008-04-30 @ 17:07:38
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback