Gnaaag

Ruth~ Kolla, han där borta är gnagare. Kul att vara här just nu...
Ewa ~ Gnagare...
Ruth ~ Ja, du vet. Gnaget, gnagare. Heja heja..
Ewa ~ Så stora tänder har han väl ändå inte!
Ruth ~ Va...men hallå! AIKare! De kallas för gnagare!
Ewa~ Jaha....Men säg det då!

Vad jag ville få fram, var att det inte var så populärt att glida runt i en AIK-tröja på söder igår. Tror minsan att det var Stockholmsderby. Det ramlade ner Bajjen-fans i tunnelbanan. (Ewa som inte har så stor koll på fotboll: Hammarby kallas även för Bajjen) I gröna och vita flaggor, halsdukar, tröjor och mössor skrålade och skränade bajjarna. Ett säkert tecken på Derby, är annars poliser och pikébussar. (Stavas det verkligen så, precis som tröjan? Upplys mig någon) Jag väntade nästan förhoppningsfullt på att den där AIKaren skulle åka på spö. Fräckheten att visa upp sig i motståndarlaget färger borde ge reprimander! (Slagsmål är det enda roliga i fotboll. Ungefär som i den Italienska regeringen där alla håller andan inför nästa flygande smocka.) Men näää då. Inte ett dugg. Kanske var polisernas närvaro så påträngande att ingen vågade göra något. Förmodligen väntade de tills matchen väl börjat.

Hur det gick? Inte det blekaste. Så interssant är inte fotboll. Inte när Top model gick på annan kanal!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, ja stackars söderbor, jag förblir nog söderböna i själ och hjärta trots allt. Bra att du har koll ruth, för man kan inte vistas på söder utan att känna till bajjen (hammarby) eller hålla på dem. (annars vistas man nog där på egen risk.... Och ja, det stavas precis så som du skrev, har kollat med oraklet här hemma ;-) han hälsar för övrigt, vi ger dig klartecken när du kan lossa tungans band....
Kramar

2007-09-04 @ 11:55:18
Postat av: r.u.t.h

åh, tack för stavningskollen!! Jag håller med på söder, fast sympatihåller på BP också... Jag spricker snart av hemligheten...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback