Elle minskar risken för blåmärken

I går kväll letade jag efter ett visst nummer av Elle. Tidningarna står (snyggt) uppradade i pappas gamla potatislåda, som nu fungerar som nattduksbord . Mitt i villervallan "glömde" jag att ställa tillbaka tidningarna. Såg måhända inte så prydligt ut att ha dem liggandes nedanför sängen. Men mycket praktiskt! Speciellt om man välter från sängen mitt i natten. Hur ofta gör man det, kanske du frågar dig nu. En mycket bra fråga, måste jag berömma dig med. Men just i natt trillade jag ur bingen. Jag minns inte när det hände senast. Kanske när jag trasslade in mig själv i den mossgrönasovsäcken för ett par årsedan. Den där gången när jag sov på en pinsamt liten soffa. Mitt i vargtimmen fastande jag med armarna bakom ryggen och pyamasen i dragkedjan. Med ett mäktigt duns rullade jag ner på golvet. Det var aningen svårt att komma loss och det krävdes assistans från annat håll. I alla fall, Just i natt lyckades jag med den bedriften igen. "Hur lyckades du med det" utropades det när jag avslöjade det vid frukosten. Hmmm... Jag tappade bort mig och virrade runt och mindes inte riktigt  vilket håll väggen var.
Tänk att Elle inte bara är fantastisk att läsa. Magasinet minskar även risken för blåmärken. Åtminstonde om man- efter ett år i samma säng - glömmer bort vilket håll det är okej att kasta sig mot och vilken kant man bör undvika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback