båtmässan

I´m back. Helgen har varit lång och innehållsrik. Inledde den med att dema Mary Kay produkter på en båtmässa. "En sjöman älskar havets våg, hör vågornas brus!" säger visan. Japp, jag hörde vågskvalp. Väldigt tydligt dessutom. Det blandades med smattret mot taket. Japps, verkade som om en andra syndaflod var på väg. Man såg visserligen handen framför sig, men så mycket mer än så var det inte. Efter tre timmar hade inte en enda dykt upp. För att inte upprepa mig; det kom en handfull människor in. Ungefär tre var kvinnor. Men det var ganska trevligt ändå. Jag gillar folket som arbetar vid Skanstull Marin! En av dem jobbar även på klubben Alladin på söder. "Kom ikväll! Du får gratis inträde och gratis sprit." "Aja...." svarade jag och log lite mystiskt. (iallafall vill jag tro att det såg hemlighetsfullt ut. Förmodligen undrade han säkert om jag plötsligt fick ont eller bara var allmänt underlig.) Självklart skulle jag vilja visa bilder från mässan. Men syster glömde kameran hemma. Så det kan bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback