Av allt otäckt i världen står vinbär överst

Suck, pust. Bläää, Näää.... Någon har tagit allt gott te och lämnat det otäcka kvar. Det vill säga svarta vinbär. Usch... Jag menar inte att vara kinkig. Det är jag absolut inte (enligt egen utsago). Men svarta vinbär är helt enkelt inte gott. Inte någonstans. Det är ungefär som apelsinsmak på saker och ting. Apelsin i sig själv är kalasgott. Men så fort tdet tillsätts i choklad, kakor eller görs juice av, då blir det pecka. Men vinbär är inte ens smakligt solvarma nyplockade från busken. Inte som saft, kräm, sylt, marmelad, te... Vinbär är aldrig någonsin gott. Suck.(mamma, jag är ledsen att du får veta det så här. Och Ewa håller med mig allt hon bara orkar.)

Jag kan nästan lova dig: Sadam Hussein, Kim Jong-Il och till och med självaste Usama Bin Laden har förmodligen källarföråden fyllda. Till vad? Som tortyr, naturligtvis. Vad trodde du annars? Koka c-vitaminrik saft kanske. Näää... jag säger det bara.

Vad ska jag göra nu då? Jag vill ha te men det finns bara den där otäcka smaken kvar. Av allt otäckt i världen står förmodligen svarta vinbär överst.


Kommentarer
Postat av: Elin

hmm, jag tycker om vinbär...

Postat av: ruth

nä, det får du inte göra. utrota dem ur hela ekosystemet!!!!

2007-09-27 @ 16:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback