De förbaskade men underbara

Cissi, min vän, ringde för ett par dagar sedan. Vi bestämde raskt att det fick bli en fika dagen efter och råkades vid skatteskrapan. Du vet den där på Götgatan som har en galleria. (På söder, ja!) Gick runt bland butikerna och försökte känns oss hippa.Gick väl så där bland alla sjuttonåringar och annat löst folk. Hur blev jag så här gammal? (skakar på huvudet så tankarna ramlar av)

"Vi måste gå till den engelska butiken vid söderhallarna" sa Cissi.  Jag följde med men ville inte erkänna att jag inte varit där innan. Det lät så självklart när hon sa det, att man skulle ha varit där massvis med gånger. Och eftersom jag inte vill vara smålänningen som inte har koll, lekte jag världsvan. Det gick fint enda tills vi kom fram till Jelly beans-hyllan. "Sånt här har jag inte smakat på." hasplade jag ur mig. Ja, om man inte räknar med Karamellkungens vattniga varianter. "Prova" sa Cissi. Proceduren att få ner dem i påsen gick nästan smärtfritt. Om man bortser från att jag fick pinsamt många som smakade marshmallows. (Man drar ut en bricka och beansen rasar ner. Man måste vara superkoncentrerad samt finkänslig till tusen)

Nu blir det svårt. Beans är bland det godaste jag någonsin provat på! Så mycket smak i sådana små kluttar. Det föreligger beroendevarning här! Jag gör bäst i att hålla mig så långt från Engelska butiken som möjligt. Risken är dock stor att jag råkar gå till Medis, in i söderhallarna, fortsätta längst bort och uppför trappan. Jag menar, det kan hända även den mest motståndskraftiga. Det bara sker. Det är lättare än man anar att bara ramla in.


Kommentarer
Postat av: Tobias

woops, här händer det grejer, din blogg är som, vänta, jag måste komma på orden, nä, jag kom inte på dom, men man läser din blogg t.ex 13:00, inget nytt, sen kollar man en timme senare (ja, jag följer din blogg med iver) så är det genast 3 nya inlägg som förgyller min dag, roande läsning, det tackar man för.
appropå pannkakorna, du kan få låna min mamma om du vill, hon är god vän med Kerstin Ohlsson, så man kanske kan få till en bra deal där.

Postat av: Cicci

Åh raring, jag kommer leda dig i fördärvet! *s*

2007-10-11 @ 10:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback