jag gick aldrig på händer

Jag drar kortet genom spärren och lägger det i jackfickan. Knäpper knapparna på locket och spatserar i väg mot tunnelbanan, precis som jag alltid brukar göra Men vid Hornstull märker jag att det klickar och ser att knapparna är lossade. Famlar med fingrarna men möter bara luft. Det enda sättet jag har kunnat tappa det på är om jag gått en stund på händer. Och det har jag inte. Inte vad jag kan minnas i allafall. Frågar min vän Cissi och hon håller med.  Således har någon snott mitt SL-kort. Det där som jag måste ha för att kunna åka något som helst kommunalt färdmedel. Använder det varje dag
Varför gör folk så här? Hur kan man ta en grej ur andras kläder? Jag vet att det är vansinnigt dyrt, men det är pengar för mig med. Min lilla hämnd får väl vara att det bara var tre dagar kvar på kortet. Haha. Där fick du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback