Inga lunchproblem här minsan

ruth säger ~ nu har ja lunchat

bror säger ~ vad åt du?

ruth säger ~ my usual meal.

bror säger ~ gröt igen? du är hopplös ruthisen

ruth säger ~ inte hopplös, bara lat

bror säger ~ du måste variera din kost

ruth säger ~ Det gjorde jag. hade i lite kokos i dag :D

bror säger ~ hmm är det gott?

ruth säger ~ superduperjättegott!

Jag äter gröt med banan och kanel till lunch. Varje dag. Är det jättekonstigt? Det är gott, snabbt och enkelt och jag tröttnar aldrig på det. Slipper mecket med matlådor och att aldrig ha några. Behöver inte ägna helgen åt matlagning utan har mitt paket havregryn som står i skåpet. En mikro och lite vatten är allt som behövs tills man får en utmärkt  måltid.
Vad äter ni till lunch?


Kommentarer
Postat av: Elin

Just nu: skollunch =) så pedagogiskt att vi äter samma mat som barnen... bra i vissa fall, mindre bra i andra (tex. tomatsoppa med äckliga makaroner i..usch) =)

Postat av: Ruth

Åh, vad bra med skollunch! Då slipper man ägna uppmärksamhet åt det ialla fall! Fast å andra sidan som du sa, gillar man det inte är det lite värre. inte kan man heller visa barnen att det inte är gott. Man ska vara goott exempel och allt sånt tjafs!

2007-11-29 @ 15:50:27
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback