fröken vääääs åter i verkligheten

Befinner mig på jobbet idag och det känns helt ok! Blev lite för segt i går eftermiddag när jag drack min femtioelfte kopp grönt te och såg slött på Våra värsta år /Simpsons/ Will och Grace/ trejde klotet från solen/ Small ville...
Som sagt, det blev lite för mycket ta -det -lugnt- tid.
En viss syster avslöjade att Souk hade 25 procent på stort sett hela sortimentet just i går . Jag plockade i rask takt fram Ibumetinkartan, halsduken och begav mig in till stan. Syster och jag trängde in oss i en skoaffär. Där på en hylla stod Stövlarna. Just sådana som jag spanat efter hur länge som helst. Pris som inte får en att tappa andan och stötta sig mot närmsta vägg. Provade dem och till min förvåning passade de fint. Även runt vaderna där man annars får plats med en tegelsten. Så  nu känner jag mig relativt glad och nöjd- även om vääääs-ljuden fortfarande dominerar min annars väna stämma.
 
Annars funderar jag på hur den här dagen ska te sig. Började morgonen med curry på filen istället för kanel. Fortsatte med att ta fel foundationfärg och när jag skulle dra på de nya legingsen, visade det sig att de var håliga från början (något emo-kid som vill ha dem?) Det, mina vänner, det är tecken på att något kommer att ske idag. Väntar med orolig spänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback