stacken lill

Hur kan man bara göra så där? Varje morgon när jag power walkar vägen fram (det gör man i stockholm. Går någon saktare än sex och en halv kilometer i timmen får den stackars människan en ilsken blick. Hjälps inte om det är en pensionär med ledbrutna höfter och rollator. Här går man på. Snabbt) passerar jag Götgatan. Precis innnan man svänger av till Gotlandsgatan står en Corvette vid vägkanten . Ett utsökt gult exemplar med fälgar i 19´´ klassen. Och den är smutsig!!! (Ja, eller hur. Det är så att det gör ont i själen.)  Handavtryck på bakluckan. Regnränder och grusgråa stänk längs kjolpaketet. Lyktorna som ska kunna ge bestående hornhinneskador, är hopplöst nergeggade med allsköns avgaser och andra otäcka partiklar. Stacken lill, som man säger på ren öländska. Och då frågar sig en mild bilälskare som jag: Vad i allsindar ska man med en Corvette till om man inte ens kan hålla den ren?! Gör om, gör bättring!


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha :P
jag skulle bo i sthlm, här går alla så sakta... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback