mysteriet tätnar

Mysterium no. 1) Allra käraste syster jobbar kvällen. Det innebär i praktiken att hon slipper hasa sig upp i svinottan. Istället kan hon slagga förbi det magiska 04.45-slaget. Som det oerhört förstående och finkänsliga syster man är, gläntade jag lite smått på dörren. På skrivbordet står en fruktskål proppad med äpplen. Jag skulle precis smyga in handen och norpa ett blankputsat exemplar när jag ser det. Sängen är tom! Totalt befriad från det innehåll som ska vara inbäddat där i normala fall. Och frågan tillsynes vara befogad. Vart är hon någonstans?
Inte i duschen, skorna och jackan är kvar. Varken i köket eller mitt rum eller övervåningen. Har månne självaste Jesus kommit tillbaka för att hämta hem de sina? Är jag lämnad kvar?

Mysteriet är fortfarande olöst- är det någon som sett allra käraste syster virra omkring i stora staden? Kontakta ovanstående.

****************************************************************************************************************************
image40
Det här är bland det bästa som finns på marknaden just nu. Allra hetast är förstås lakrits och hallon. (Fanns ingen bra bild dock)  Fungerar perfekt som godissubtitut, (även om GI-experterna skriker högt av skräck nu och påstår att man istället ska ta en knäckemacka eller ett glas vatten) Sockerfritt, gott och bra för tänderna. Tre överaskningar i en!




****************************************************************************************************************************

Mysterium no.2)
Jag är kvar nästan ensam på kontoret. Ändå hör jag häftklammrar och stämplar och tangentknatter helt nära. Vem är det som jobbar? En jobbnarkoman som har ett privat kontor i garderoben och inte kan sluta arbeta när dagen är slut? Sitter någon bakom min dörr eller under skrivbordet?
nej, ja har ingen aning.

**************************************************************************************************************************

Kommentarer
Postat av: Kattis

löste du mysteriet m allra käraste syster nån gång?

2007-06-04 @ 19:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback