mer som svenskar

Det har hänt saker, förstår ni! Ja, fattas annat när det är över en månad sedan jag var här senast. Men du förstår vad jag menar hoppas jag.
Vill inleda det här året med att berättaom en händelse på pendeln:
Jag och syster är på väg in till stan. Rustade till tänderna för en äkta tvillingkväll i stora stan med neonskyltar. På sätet tvärsöver sitter två stekiga grabbar i femtonårsåldern med hängiga jeans, gåsjackor och den obligatoriska mössan. Efter några minuter åker tåget förbi Solvalla. En av killarna frågar vad det är för någon slags arena. Den andre svarar att det måste vara  Assyriskas hemmaplan. Varför står det en dalahäst utanför, frågan förste killen.Kille nummer två river sig lite på mössan, suckar och säger tillsist: De vill förmodligen känna sig mer som svenskar....

Känner att jag kanske bör förklara några begrepp här; Stekig= överklassig glidare från 08-området, gåsjacka= orimligt dyr canada goosejacka, Solvalla=landets mesta travbana för hästar, Assyriska=fotbollslag från Södertälje med rötter utanför Sverige.

Ta hand om sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback