jag bor faktiskt här, lovar!!

Jag blev dissad av posten i dag. På en handskriven lapp stod det; "Var vänlig att meddela avsändaren att postnumret är 163 51. Det har faktiskt varit så de senaste tio åren".
Hoppsan. Här var det en som inte riktigt uppskattade att ett par siffror hoppat runt. När man väl får ett gammalt hederligt snailmail, ja då blir brevbäraren sur . På mig! När det är avsändaren som blandat ihop postnumret med andra siffror! Det verkar förresten som om brevis har ett horn i sidan till alla oss som bor i huset. På Eriks fototidning fanns en klisterlapp som frågade om han verkligen bor här, eller om han bara var för lat att ändra vart han egentligen befinner sig. Det låter visst som om folk flyttar runt som värsta hotellet. Inte då! En gång om året anländer två nya personer. Det betyder normalt att två flyttar. Svårt att hålla reda på... not. Trots det gnäller postverket. Men inte surar hjältarna på stormgränd! Vi klistrar upp dem på ett papper och fäster på anslagstavlan. Nu kan alla som traskar innanför dörren läsa ilskna, ibland uppgivna meddelanden som funnits på våra kuvert. "En gång för alla. Vilka bor här egentligen?" Det berättade Erik i oktober, Joel i november, Eas i december och jag i januari. Ska Ewa också ringa och bekräfta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback