Totalt befriad från sådant

Jag som hade tänkt att sova lääääänge på lördagen. Haha... gick så där med den planen. Slog upp mina blågröna vid halv åtta och knäppte på tvn. Det märktes att det var en stund sedan den hade använts (hittade inte fjärrkontrollen och var tvungen att sträcka mig livsfarligt långt ut från sängen. Snacka om magträning!) Knakade lite i bildröret innan bilden drog igång. Råkade blunda till under reklamen och vaknade mitt i Fab 5. Visade en kille som inte hade tvättat håret på år och dag, ville fria till sin flickvän men uttryckte sig sämre än en neandertalare. Favoritplaggen bestod av trådiga mysbyxor och tanktops. (Detta på en kropp som överlever på pizza och cola. Huuuuu.....) Förstår att gay-gänget hade sina händer fulla.

Såg inte hur det slutade då jag helt plötsligt drabbades av städmani. Och det, my darlins, det händer inte överdrivet ofta. Jag är helt befriad från sådant. Det är så märkligt. Jag har stenkoll på väldigt många saker men när det kommer till att vara pedant och ordningsam. Ja, då brister det allra mesta. Inte för att man måste bana väg bland prylarna men de ligger lite hur som helst på rummet. Men nu kom dammsugaren fram, dammtorkade alla ytor och satte upp julgardinerna. Blev riktigt fint! En snabb frukost, (om man nu kan kalla en måltid vid halv ett för frukost) och iväg till gymmet. Eftersom gårkvällen var full av frestelser och frossande bestämde jag mig för att lägga in ett extrapass. Blev sju kilometer på löpbandet samt en timmas gymmande. Det var bara jag och några killar där. Kände mig lite fånig när de lyfte mer än min kroppsvikt vid bänkpressen. "Du är också snart där" mässade jag och koncentrerade mig på min egen spegelbild.

Kutade i väg och träffade Pline som jag jobbade med i Småland. Vi gick runt i gamla stan och förfasade oss över lura-turisterna-priser som fanns överallt. Tssss... förstår inte att någon köper något där överhuvud taget. Very well. Vi fikade på café 60 på Sveavägen och satt där lääääänge. Hon är bra, den där Pline. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback