Reslutatet av gnatet

För ett par timmar sedan plingade ett efterlängtad mail in i inboxen. Det är en text jag tjatat efter hela förra veckan. Ni vet med påminnelse mail, telefonsamtal och telepaterande tankar. Underbart, tänkte jag segervist och öppnade dokumentet. Insåg ganska snabbt att det kommer krävas en viss insats av redigering från min sida. Visade sig att precis allt är understruket och fetat samt skrivet i typsnittet  Comic Sans. Texten är dessutom i 24 punkter och i versaler. Men det mest intressanta är ändå att det är två mellanslag mellan varje ord. Jag undrar lite smått om det är en hämnd från avsändaren på grund av mitt envetna gnatande eller om hon brukar skriva så här. Hmmm.... får nog maila och fråga. Men ett är klart; det blir mycket pill för att få meningarna läsbara. Bäst att jag stänger dörren till kontoret ganska omgående. Den närmaste timman kommer fyllas av oändliga ilskna utrop och frustrerande suckar. Tur att jag ska till gymmet i kväll och har uppdämnd aggression att plocka av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback