"Operation julefrid"

Jag är lite sen i planeringen med The Big Thing hemmavid. Syster, som skulle hjälpa mig, kom hem alldeles före sänggående i går kväll. Hon har tillsammans med P tillbringat helgen i hans stuga i Norrland. Under hemvägen körde hon närmare 25 mil och P frågade om hon var sur över nåt. "Nää", svarade hon med en uppriktigt förvånad min. "Du har inte sagt ett ord på över en timma" sa han trumpet och syster förklarade att det krävdes sin kvinna att hålla bilen på motorvägen. Speciellt då halkan var total och snön föll ymnigt. 
Väl i den blåa Ikea-soffan visade hon bilder från skokartongen stugan och den verkar ha fått sig ett riktigt lyft! Såg jättehärligt ut med snötyngda granar och bländvita vidder. Norrlänningar har åtminstånde vinter, det är mer än vad blask-Stockholm får. Bland fotona fanns även ett på oss som togs när vi träffade familjen i höstas. Först såg jag inte riktigt vem som var vem. Men efter några sekunders studerande insåg jag att jag alltid är till höger, och måste såldes vara till höger på fotot också. (Plötsligt förstår jag att några har svårt att skilja oss åt!) Ska se om jag kan lägga upp bilden så ni också kan se!

Ja ja. Med detta inlägg är det alltså sagt att den superba idén vi fick häromdagen ska inledas i kväll. Jag benämnder det härmed som "Operation julefrid". Behöver jag säga att det är Top Secret?

Kommentarer
Postat av: Fridah

Va fin blogg du har :)

Postat av: fiorella

Giggar din blogg :)

2007-12-03 @ 11:49:46
URL: http://yesfiorella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback