viiisby

darlin´s!
Det känns som evigheters sedan jag var här. vilket det naturligtvis är, ibland är man dummare än ett spån. Men, men. Det spelar ingen roll för jag är ju här nu! (tadaaaaa!)

image42Det blev nästan en hel vecka i Visby, denna helt underbara stad. Man undrar lite stilla varför man drar utomlands när denna stad finns. Den har det allra mesta; muren, stränderna, klubbarna, gränderna, affärerna. Befinner man
sig på en båt, hamnar man dessutom mitt i smeten!
Varje morgon tog jag en power walk längs ringmuren och hälsans stig. Vilken utsikt! Muren med sina torn och rustika väggar på ena sidan och vattnet på andra sidan. Minns att jag andades djupt och tyckte luften kändes likadan som på Öland. Salt, tång och sand-doftande. (Precis som det ska vara.) Spanade kändisar, man har hört att Gotland ska krylla av sådana. Men den ende som siktades var Gunde Svan. Hett för en femton år sedan. Lilltjejerna ombord såg Måns Zemmerlöv. Det var hett för dem, de söta små knasbollarna.

***************************************************************************************************************************

Gjorde dessutom sommarens bästa fynd i en butik mitt inne i Visby. Det var sista kvällen och jag skulle bara ut en kort stund. Ramlade in i en butik till bredden fylld med underbara kläder. Hittade bland annat en svart trenchcoat från Rules By Mary, cashmirkofta och ett linne från J Lindeberg samt kjol från sail racing. Mycket, mycket nöjd. Nu väntar jag bara på att det ska bli lite kyligare så jag kan bo i min trenchcoat!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vadå? Är inte Måns het tycker du?! Han är ju skåning... ;-) Härlig semester du verkar ha haft vännen, skönt för dig. Pussar!!

2007-08-06 @ 17:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback