när man haft semester dyker otäcka tankar upp

En lätt bris drar genom fönstret. Solen blänker på svarta plåttak och nedifrån gatan hörs, ve och fasa, musik, skratt och andra glada ljud. Förmodligen från lediga människor som njuter i solen med en glass i ena handen och shoppingkasse i den andra. Jag vill inte jobba idag, inte någonstans! Man borde inte jobba när man glömt bort portkoden, inloggningen till mailen samt vilket telefonnummer man har nu igen. (visserligen har jag aldrig kunnat det by heart, men det är principen som räknas)

Vill också sitta vid en kajkant och sola. Åka till Gröna Lund, promenera längs gatorna eller sola på någon skärgårdsö. Dagens höjdpunkt blir när jag kryper ihop i Ewas bekväma Ikea-soffa ikväll för att kolla på Scrubs. Tror absolut jag lider av jobbångest. Det uppdagades när jag scrollade genom Aftonbladet: 

  • Är ur fas och har svårt att komma igång (check)
  • Räknar dagarna till nästa års semester. (check)
  • Irriterar dig på kollegorna (check)
  • Känsla av hopplöshet när man vaknar (check)
  • Drar ut på morgonrutinerna (check)
  • Känner dig omvotiverad (check)

Tur att De Som Vet också har svaret på hur man kommer över det här tillståndet. Ska leta fram ett bra block och stadig penna i harmonisk färg för följande ändamål. Kan även tänka sig att jag går in på ovanståendes tidnings sajt och chattar med en KBT- terapeut. Om det inte händer något väldigt roligt inom kort vill säga. Men först och främst följa det som står nedan. Listor i punnktform måste vara Guds gåva till mänskligheten!

Granska dina tankar.
Låt inte yttre omständigheter styra, du ska sitta vid rodret.
Uppfyll det du drömde om på semestern.
Släpp inte sommarens erfarenheter bakom dig, använd dem till nya mål.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback