det där stora plastskynket

************************************************************************************************************************

Droppar stora som stenkulor smäller mot taket. Blixtklingor exploderar och gör så blicken flimrar. Vart tog solen vägen? Typiskt. Jag som har kjol och linne idag, kanske just därför som det regnar. Brukar göra det när jag anstränger mig för att leva sommarliv. Men det är flera timmar tills jag slutar. Då har förhoppningsvis ovädret dragit förbi. Det bästa med åska är att luften blir klarare efteråt. I flera dagar har kvavheten legat som en pressenning över stan. Kanske rev blixtarna hål på den? (ja, så måste det vara! En magisk jättepressenning ligger över jorden. (osynlig, naturligtvis. Absolut inte en sådan grön som finns hemma i trädgården) När blixten skär en reva pyser kvavheten ut och sval luft pyser in)

*************************************************************************************************************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback