blodtappning pågår

Det har varit en bra dag! Inledde den med träning på Sats. Cykel, Core och löpband. Skönt när formen börjar komma tillbaka efter sommaren. Om man nu får skryta, sprang jag lite över sex kilometer och var lite lagom trött. Hade kunnat pinnat på ytterligare ett par om jag bara hade haft tid. Enda besvikelsen var att bastun inte var på. Det var så himla kallt i omklädningsrummet! En stund i hettan hade gjort susen. Suck.
 
Ja, ja. Traskade vidare mod Kungstappen och blodcentralen. För nån vecka sedan damp en liten blå lapp ner i brevlådan. Dags att tömmas på blod igen. Sagt och gjort, man vill ju vara en god medborgare, ne c´est pas?
Tänkte fråga om sköterskan hämtat den misstänkt spjutliknande nålen i Osaka. Men insåg att hon säkert hört den frasen ett antal tusen gånger det senaste. (så det kan bli när VM och allt håller på som värst) Många tror det gör vansinnigt ont att lämna blod. Det gör det inte, sticker till och ilar en kort sekund. Därefter är det inte alls så farligt. Ganska fängslande att kolla ner på blodpåsen som sakta fylls med MITT blod.. wierd det där!
Desutom är det helt okej med macka, kaffe och juice i valfria mängder. (Är trots allt smålänning med öländskt påbrå. Känn på den, du!) 

Dagens uppmaning: Ge blod!!!

Hemåt en kort sväng för att ta återvända till pendeln och Ikea. Tänka sig, jag har Ikea ungefär en kvart  hemifrån. Det är så främmande att man har saker och ting runt knuten. Det är man inte bortskämd med, varken i småland eller på öland. Hittade en del och tänkte "får jag inte det här blir jag aldrig mer lycklig" (Lite som med barbiehuset när man var åtta år gammal...) Men har man ingen monsterstor bil så har man inte. Lika bra det, kanske. Har trots allt inte stans största plejs!

Just nu funderar jag lite över morgondagen. Styrelsemöte *hrpfffff* och därefter kräftskiva hos vänner. *mi lajk* Men först blir det stärkande sömn. 
~over and out~

Ja, det är ruth i egen hög person på bilden nedan, I allra käraste systers klänning och väska men med egen sjal från Egypten.

image71

Kommentarer
Postat av: Fia

Snygging! =)

Postat av: hugo

Snygg du va!
Gällande ditt träningspass, cykel, core och löpning, så är jag väldigt imponerad. Det sistnämna ska faktiskt göra i form av ett lopp imorgon eftermiddag/kväll. Så om du är i stan imorn, kan du väl heja på alla glada halvmarathonlöpare=)

2007-08-31 @ 23:52:31
URL: http://hugo.blogg.se
Postat av: Simon

Men om ja vill behålla mitt blod då:)?
Why e du så uppklädd??

2007-09-01 @ 02:01:34
URL: http://www.tr0ll.blogg.se
Postat av: r.u.t.h.

Sofia: Åh, vem blir inte lycklig av en sådan komplimang?
Hugo, Lycka till med löpningen imorgon! Funderade en fjärdedels sekund själv, men insåg att där krävs lite mer än vad jag har nu.
Simon: Behålla blodet eller gratis fika... där i ligger frågan! =)

2007-09-01 @ 14:29:21
Postat av: Elin

Jätte snygg!!! Men det är du ju alltid =)

2007-09-03 @ 13:24:58
URL: http://eerdal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback