gröna lund- djurgården. What ever!

En sån dag, skulle man kunna säga! Började dagen med häääärlig sovmorgon. Städade undan lite, åt frukost med allra käraste syster. Tog det relativt lugnt och packade väskan med allsköns bra saker; cykel på Sats nästa! (Det är lite konstigt. På alla andra ställen heter det spinning. På Sats ska man vara speciell och säga cykel istället... well. Vi bor ju trots allt i Sverige!) Jag gav allt jag hade och kämpade på som en stolle. Lade på extra motstånd stort sett hela tiden. Kändes helt fantastiskt att pressa sig till det yttersta! Stretchade lite extra och gav mig därefter på maskinerna. Speglarna var rakt framför en som tar itu med ryggen. Ganska coolt att se hur musklerna kämpar... tihi. Klockan gick verkligen hur fort som helst!!! Plötsligt var hon sjutton över (glömde så klart min egna i skåpet, frågade en man som lassade på mängder (jag menar määääängder) med kilon på benpressen.)
Kutade iväg, in i duschen, höll på att halka omkull i flip-flopsen, supersnabb smink och hårvård. (rackans... gav upp efter en stund och satte upp i en slarvig svans) Joggade iväg och stannade vid Slussen. OCh där stod ju hon och väntade; cissi min vän! Lunch i solen vid en uteservering. Ahhh.... härligt, skönt, vååååren är här! Tog en promenad till kajen och båten över till Djurgården. Försökte verka kunnig och sa: "Båten stannar vid Gröna lund oxå?" Cissi svarade: "Ehummm.... Gröna Lund är Djurgården!" Snark.

Nåja. Lokalsinne har aldrig varit min starka sida! Vi gick runt, tittade på alla blommor. Tog en fika på ett supermysigt café med stans förmodligaste vackraste innergård! Sega maränger med starkt kaffe. Pratade om ditt och datt och allt och inget. Makade oss sakta hemåt efter ett par timmar.
Avlutningsvis var det en alldeles härlig dag i den allra första vårsolen. Vad kan man säga än att den är mer än välkommen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback