månen

Oj, vad tiden går fort! Har inte varit här på evigheter känns det som. Kanske lite tid för uppdatering? Var i Norge förra veckan på jobbresa. Eller säger man affärsresa? Det låter som man klär upp sig i kavajen och kjolen, en datorväska på axeln med telefonen tryckt mot örat. Besökte kontoret i Askim där norrmännens huvudkontor ligger. Några danskar dök upp med. Hade dock problem med att höra vad de sa. Språkförbistring har jag för mig att det kallas för. Hade hoppats på några timmar på stan (...) för att kolla upp shoppingen. Men tiden räckte inte till, lika bra det tror jag. Det är ju så attans dyrt i Norge. 38 spänn för en 33 cl. Pepsi Max. Ja men kom igen, 38!!! Tänk om man bodde på den svenska sidan, jobbade i Norge. Fatta vad man skulle tjäna, oh man.

Annars... Utgång i går kväll med polarna. Bestämde oss för Blue moon bar, även känd som månen i de rätta kretsarna. (vem är det som bestämmer om vilka som är de "rätta kretsarna" egentligen? Jag bara undrar.) Fias kompisar från Karlskrona skulle göra stan. De föreslog först nån plats på stureplan. No way José... hänga bland dryga brats och bitchiga brudar. Har bättre saker för mig. I alla fall, efter förfesten stod vi i kön til Månen.  Den ringlade sig hur långt som helst, men vad kan man förvänta sig helgen efter löning. Regnet droppade ner och landade i mitt nyplattade hår. På mindre en två minuter kom pudellockarna fram. Åh, gillar det inte på något sätt. Slingorna skruvar sig i nacken och jag känner mig nästan som någon av småtjejerna i serien Lilla huset på prärien... Trots det blev vi insläpta. (Och jag som inte har åldern inne. Hua...) Det blev en kanonkväll/natt. Grym musik, bra personal och roligt sällskap. Gav allt jag hade och dansade loss. Varför är jag ingen partymänniska när det är som otroligt roligt? Kom hem runt halv sex och slocknade som en klubbad säl. Underbart skönt och bara få sova! Nu är det dags att blunda igen. Jobbet väntar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback